Please enable JS

Jak przebiega sesja coachingowa?

5 kwietnia 2016 / Justyna Kaczorowska /Bez kategorii/Coaching

Wiele osób, rozważających skorzystanie z coachingu, zastanawia się, jak wygląda spotkanie z coachem, co dzieje się w trakcie sesji? Ta obawa czasami powstrzymuje je od skorzystania z coachingu, a paradoksalnie potrzebują one tego rodzaju wsparcia. Dlatego warto się nie zrażać i o wszystko zawczasu zapytać.

Pierwszy kontakt coacha z Klientem może być mailowy lub telefoniczny. To dobra okazja do wyjaśnienia kwestii organizacyjnych, a także właściwy moment na zadanie pytań i wyjaśnienie wszelkich wątpliwości. W pierwszej rozmowie z coachem warto zapytać o szacowany czas trwania procesu, szanse na dokonanie zmiany, koszty usługi czy właśnie o to, jak przebiega sesja coachingowa.

Podstawą coachingu jest wizja pozytywnej przyszłości –  konkretnego celu, do którego się dąży. Proces osiągania celu (zmiany) dokonuje się w 5, pozornie prostych krokach:

Określenie tematu, na którym chce się skoncentrować Klient,

Zdefiniowanie tego, co Klient chce osiągnąć,

Przyjrzenie się różnym możliwościom rozwiązań,

Stworzenie planu działań,

Sprawdzenie, czy cel jest spójny z wartościami Klienta i czy cel został osiągnięty,

Podsumowanie sesji coachingowych.

Jasna wizja, dobry plan działania i stałe zaangażowanie to skuteczna recepta na sukces.

Coach jest dla Klienta. Wierzy w niego i jego potencjał, nastawiony jest na pomaganie. Wydaje się zatem, że możemy oczekiwać spotkań, które nie będą w żadnym wypadku przykre, choć może być trudne. Nie należy się spodziewać „magii”, przeżyć duchowych, choć odkrywanie prawdy o sobie i swoim miejscu w świecie bliskie jest duchowości, a czasami w trakcie coachingu zdarzają się proste odkrycia, które mają charakter olśnień, i pojawia się „efekt wow” – to było oczywiste, ale wcześniej na to nie wpadłem.

Każda sesja przynosi wymierne efekty. By podtrzymać zmiany, które mogą nastąpić już po kilku pierwszych sesjach, by na bieżąco pracować nad motywacją do działania i sprawnie pokonywać przeszkody pojawiające się podczas drogi  Klienta do jego celu, coach i Klient spotykają się z reguły 3-4 razy w miesiącu lub raz na miesiąc przez okres 5-6 miesięcy. Pomiędzy sesjami coach „zadaje” coachowanemu często zadania, które mają pomóc mu w osiągnięciu jego celów.

Typowy proces coachingowy to zwykle kilka (5–10) spotkań – sesji trwających od 45 minut do 1,5 godziny. Sesje odbywają się w odstępach kilkutygodniowych, jak często – jest to każdorazowo przedmiotem umowy. Zależy to, po pierwsze, od potrzeb klienta, rodzaju „zadań rozwojowych” i czasu potrzebnego na ich wykonanie, a także od możliwości obu stron. Spotkania najczęściej odbywają się w bezpośrednim kontakcie, ale zdarza się, że wykorzystywane są inne media, np. Skype lub po prostu telefon.

Warto skorzystać z coachingu, jeśli:

  • chcesz szybko uporać się z trudną sytuacją i od dłuższego czasu nie umiesz sam znaleźć rozwiązania,
  • chcesz wprowadzić istotne zmiany do swojego życia, np. wypracować równowagę między pracą a życiem prywatnym, schudnąć, zmienić pracę czy swoją ścieżkę kariery zawodowej
    a wahasz się, zyskać większą pewność siebie i asertywność, lepiej sobie radzić ze stresem, efektywniej zarządzać swoim czasem czy lepiej kontrolować finanse osobiste,
  • chcesz lepiej kierować swoimi pracownikami lub poprawić swoje relacje z innymi.

Jeśli chcesz, pomogę Ci w przeprowadzeniu zmian w życiu osobistym czy biznesowym.
Zadzwoń lub umów się na bezpłatne spotkanie jeszcze dziś!

Podał Ci się wpis? Podaj dalej, skomentuj lub polub moją stronę na FB: Coaching wzmacniania pewności siebie 

O autorze

Inne artykuły


O blogu i o mnie

Cześć!

Nazywam się Justyna. W moim życiu mam dwie pasje:💗coaching i malarstwo. Uwielbiam pracować z klientami coachingowo nad poprawą ich samooceny i brakiem pewności siebie oraz pomagać im odkrywać swoje potrzeby, wartości, pasje. Lubię wspierać ich 💪 w kreowaniu wizji swojego biznesu, a następnie doradzać w kwestiach strategii i marketingu.

Na moim blogu dużo piszę o tym, skąd się bierze niska samoocena oraz brak pewności siebie, jak możemy poprawić naszą samoocenę i zwiększyć pewność siebie, wzmocnić poczucie własnej wartości. Przedstawiam liczne ćwiczenia na budowanie pewności siebie i asertywność. Rekomenduję zmianę siebie poprzez coaching (swojego myślenia, nawyków), by wieść życie w zgodzie ze sobą, być bardziej spełnionym i przez to także bardziej szczęśliwym człowiekiem.

Zapraszam Cię zatem do tego mojego świata, rozgość się proszę w nim, mam nadzieję, że znajdziesz tutaj to, czego szukasz…

Zapisz się na mój bezpłatny Newsletter
i odbierz kilka ćwiczeń pomagających
budować pewność siebie!